Sider

søndag 28. juli 2013

Veske i full fart

I helga har jeg hatt tre hele dager med salgsbod på Rørvikdagene sammen med en annen dame, og det har vært nokså hektisk.
På lørdag var vi ferdig i fem-tida, og klokka 20:00 skulle jeg ut sammen med noen damer. Og siden det skulle være utefest, så måtte jeg ha meg en veske som var passe stor.
20130728_102008 (1024x768)

Jeg fant frem en gammel dongeribukse etter barna, klippet av benet øverst og et stykke nedover. (Tok ingen mål…) Fant fram et par rester etter et nydelig motivstoff, litt blonde og et knæsj glidelås, og sydde i vei.
20130728_101958 (1024x768)
En kjapp måte å lage lommer inni; Klipp av nederste del av beinet, vend beinåpningen oppover, sy det fast med sikksakk til foret i bunnen og på sidene, og vips har du en innerlomme med to rom Smilefjes Kunne sikkert vært en knapp eller noe der, men i farten ble det ikke tid til slike detaljer.
20130728_102046 (1024x768)
Hanken er sydd av det andre beinet, og laget så lang at jeg kan bære den på motsatt skulder. >veldig greit når man er ute.
Som dere ser, så er det ikke noen svenneprøve i søm, men den ble helt grei. Likte den veldig godt, og det tok meg ca en time å sy den.
20130728_102117 (1024x407)

5 kommentarer:

  1. Stilig veske! Så fin stoffkombinasjon og smart å lage lommer av buksebenet! :)

    SvarSlett
  2. Hei!
    Ja,du får det til,fin ble den,og ikke stressa en gang!?Noen veske hadde eg aldri klart å sydd,en time før eg skulle ut,sjølv etter messesalg når en er litt ekstra gira etter godt salg:-)Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

    SvarSlett
  3. Så fin veske, smart lommeløsning! Og flotte skoposer nedenfor! De applikasjonene er virkelig toppers!

    SvarSlett
  4. Jeg må jammen si du er effektiv! Og veska ble kjempefin:-)

    SvarSlett

Koselig at du legger igjen en kommentar.